EILE

Osaühing A-Osa (10236353)

Registrisse kantud

Üldinfo

Firma nimi
Osaühing A-Osa
Registrikood
10236353
Õiguslik vorm
Osaühing
Staatus
Registrisse kantud
Endine nimi
Osaühing A-Osa
Registreeritud
13.08.1997 (26 aastat tagasi)
KMKR number
EE100212015
Põhikapital
3190.00 EUR
Osaühing A-Osa on registrisse kantud 13.08.1997 (26 aastat 9 kuud tagasi) aadressil Harju maakond, Tallinn, Kristiine linnaosa, Tuuliku tee 2. Osaühing A-Osa on tegutsev ettevõte. Firma õiguslik vorm on osaühing. Registrikood on 10236353, käibemaksukohustuslasena registreerimise number (KMKR) on EE100212015. Põhikapitali suurus on 3190.00 EUR. Ainus juhatuse liige on Heigo Hummel.

Ettevõtte põhitegevusala on Mootorsõidukite hooldus ja remont.

Maksud

Kvartal Riiklikud maksud Tööjõu maksud Maksustatud käive Töötajate arv
2024.1
7 652
3 688
45 385
5
2023.4
6 758
4 142
41 273
5
2023.3
6 708
4 345
40 352
5
2023.2
7 696
3 411
57 669
5
2023.1
4 143
3 897
34 859
5
2022.4
6 693
4 395
45 820
5
2022.3
8 198
4 351
61 583
5
2022.2
5 928
3 604
45 884
5
2022.1
5 826
3 831
42 475
5
2021.4
5 737
3 288
35 777
4
2021.3
6 871
3 752
50 952
4
2021.2
7 778
4 007
62 208
4
2021.1
6 433
3 555
42 864
4
2020.4
7 986
3 701
59 803
4
2020.3
5 683
3 509
45 247
4
2020.2
6 248
3 901
44 476
4
2020.1
7 219
3 650
64 995
5
2019.4
8 670
3 619
64 663
5
2019.3
8 044
3 787
71 604
5
2019.2
6 145
3 767
67 184
5
2019.1
8 322
3 566
65 330
5
2018.4
5 421
3 494
63 974
5
2018.3
5 143
3 471
50 752
5
2018.2
7 530
3 337
55 954
5
2018.1
5 056
3 432
48 784
5
2017.4
6 647
3 410
61 574
5
2017.3
5 103
4 250
54 435
5
2017.2
6 376
3 817
49 430
5
2017.1
7 503
3 614
61 410
5
()

Tarbijavaidluste komisjoni otsused

Otsuse nr 19-007123-014 (otsuse avaldamise kuupäev: 4. dets 2019)

Otsus: Tarbija kasuks
Märksõnad: autoremont, tasu osaline tagastamine
Tarbija tellis kauplejalt auto käigukasti tööd ning tarbija avalduse kohaselt tehti autole tarbetuid töid, mis olid ka osaliselt eelnevalt kooskõlastamata. Käigukasti montaaž-demontaaž oli arvel kajastatud kahel korral, lisatud oli õlirõhuanduri vahetus. Tarbija pöördus automargi esinduse poole, kes tuvastas probleemi ilma käigukasti demonteerimata, mida kaupleja teha ei suutnud. Kaupleja ei vastanud ka tarbija kirjalikele pöördumistele. Peale käigukasti asendamist toimib auto normaalselt. Kaupleja vastuse kohaselt tuvastasid nad, et autol teine käik libiseb ja nad pakkusid käigukasti defekteerimiseks eemaldada. Kaupleja kinnitusel ei saa lähtuda telefonikõnes välja öeldud summast ja eeldada, et kõik tööd tehakse selle raha eest. Otseseid defekte kaupleja ei tuvastanud käigukasti demontaaži käigus ja peale esindusega suhtlemist teostati teistkordne käigukasti paigaldus. Kaupleja keeldus tarbija nõuet rahuldamast. Komisjon otsustas tarbija nõude rahuldada. Komisjoni hinnangul konsulteeris kaupleja esindusega alles peale esmaste tööde teostamist, mistõttu esmaselt teostatud tööd ei vastanud lepingutingimustele. Komisjon asus seisukohale, et kauplejal puudub alus nõuda tarbijalt kahekordse käigukasti paigalduse maksumust ning tarbija nõue on põhjendatud.
VÕS § 641 lg 1, lg 4

Otsuse nr 19-1/23-16612-001 (otsuse avaldamise kuupäev: 6. mai 2024)

Otsus: Tarbija kasuks
Pooled sõlmisid töövõtulepingu.

Tarbija nõue põhineb sellel, et teenus ei saavutanud tulemust, mida tarbija lootis.

Tarbija on lepingust taganenud ja nõuab kauplejalt saadu tagastamist.

Lepingust taganemine eeldab kauplejapoolset lepingurikkumist. Antud juhul oli esitatud asjaolude kohaselt sõiduki käigukast remontivajav ja see remonditi. Tarbija oli teadlik, et selline töö tehakse ja tellis selle. 

Lepingust taganemine on toimunud pärast seda, kui töövõtja on lepingu täitnud. Tarbija ei ole tõendanud, et tehtud töö on puudusega, mis õigustaks lepingust taganemist.

Olukorras, kus tarbija tellis sõiduki käigukasti remondi ja hooratta remondi ja see on nõuetekohaselt teostatud, ei ole tarbijal lepingust taganemiseks alust ega õigust.

Esitatu kohaselt põhineb tarbija rahulolematus sellel, et Eurost Auto ei tuvastanud sõiduki puudust koheselt õigesti ja suunas tarbija enda lepingupartneri juurde, kuid jättis edastamata teabe, mis asjaoludel on sõiduk lepingupartneri juurde remonti suunatud. Samas on oluline, et tarbija esitatu kohaselt sai ta teabe, et vea täpseks tuvastamiseks on vajalik käigukasti demontaaž. Arvestades, et sõidukil avaldunud puuduse põhjus oli hooratta viga kuid selle kõrvaldamiseks tuli sõidukil demonteerida ka sõiduki käigukast ja ka sellel tuvastati puudused, ei tehtud tarbija sõidukile mittevajalikke remonditöid.

Töövõtulepingu eesmärk on vastavalt VÕS § 635 lg 1  - töövõtulepinguga kohustub üks isik (töövõtja) valmistama või muutma asja või saavutama teenuse osutamisega muu kokkulepitud tulemuse (töö), teine isik (tellija) aga maksma selle eest tasu.

Pooled sõlmisid töövõtulepingu. Vastavalt VÕS § 641 lg 1 ja 2 peab töö vastama lepingutingimustele.

Töö ei vasta lepingutingimustele, kui sellel ei ole omadusi, mida sellelt tavaliselt eeldatakse. Töövõtja ei vastuta töö lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis tulenes tellija juhistest, tellija poolt muretsetud materjali puudustest või kolmanda isiku eeltöödest, kui töövõtja juhiseid, materjali või eeltöid piisavalt kontrollis.

Esitatud asjaolude kohaselt oli tarbijal piisav teave sõiduki puuduste kohta. Kõik tehtud tööd olid tehtud tarbija heakskiidul ja olid vajalikud ja tarbijale kasulikud. Nii hooratta vahetus kui käigukasti remont on sisuliselt nõuetele vastavad.

Mõlema sõiduki remonti kaasatud ettevõtja kommunikatsioon kliendiga oli puudulik. Samas ei ole alust väita, et sõiduki käigukasti remont oli mittevajalik või tarbija poolt mittetellitud. Töövõtuleping on kaupleja poolt täidetud ja lepingust taganemiseks ei ole alust. Tarbija esitatud lepingust taganemise avaldus ei ole kehtiv, tarbijal ei olnud alust lepingust taganemiseks.

Esitatu põhjal puudub kauplejapoolne lepingurikkumine (VÕS §  100) mis saaks olla alus lepingust taganemisele.

Mõlema tarbijaga suhelnud kaupleja puudulik kommunikatsioon ja hooratta puuduse õigeaegne tähelepanuta jätmine ning puudused teabe esitamisel võivad olla tekitanud tarbijale kahju sõiduki kasutusvõimaluse puudumise ja põhjendamatute kulude läbi.

Kasutuseelise puudumise hüvitamist on tarbijal võimalik nõuda ja kauplejatel oleks asjakohane kaaluda tarbijale sellega seoses kompromissi korras hüvitise maksmist, mis kataks sõiduki kasutusvõimaluse puudumise orienteeruvalt nädala jooksul (hüvitise suurust arvestatakse harilikult samaväärse sõiduki üürihinna põhjal, tegelik üürimine ei ole oluline).

Kompromiss võiks puudutada ka sõiduki pukseerimiskulusid ja esitatud remondikalkulatsiooni ja tegeliku kulu erisuse hüvitamist (erisus tekkis kaupleja veast ja puudus alus nõuda tarbijalt kõrgema hinna hüvitamist).

 
5
Töötajad
45 385 €
Käive 2024Q1

Kontaktandmed

Telefon
+372 5133049
E-post
heigo.hummel@mail.ee
Juriidiline aadress
Harju maakond, Tallinn, Kristiine linnaosa, Tuuliku tee 2, 10621 12

Esindusõigus

Nimi
Heigo Hummel
1
22.07.1964 (59)

Juhatuse liige

al. 26.06.2008


Tegelikud kasusaajad

Nimi
Heigo Hummel
1
22.07.1964 (59)

otsene osalus

al. 28.06.2022
Täpsem otsing EMTAK tegevusalade kataloog Käibemaksukalkulaator Käive 2024Q1 Uued ettevõtted Privacy policy