Märksõnad: kahju hüvitamine
Tarbija selgituste kohaselt ei parandanud kaupleja ühte kuldketti kuigi kvaliteetselt ning teisel oli mitu lüli ära murtud. Tarbija sõnul on nüüd antud ketti väga raske ja kulukas parandada, kuna katkiste lülide asemele tuleb teha uued lülid. Komisjonil viibinud väärismetallist ehete asjatundja tuvastas, et vaidlusalune kett on valmistatud lülidest, mis ei ole täismetallist vaid on torujad ning seoses sellega on lülisid raske parandada. Keti kulumise tõttu on selle olukord niisugune, et isegi kui asendada purunenud ketilülid, järgneb uus purunemine, sest ülejäänud lülid on deformeerunud.
Komisjon tuvastas, et esitatud asjaolude põhjal ole kaupleja lepingut rikkunud ja keti väärtus ei ole keti kauplejale andmise järel muutunud. Tuginedes asjatundja arvamusele, on keti väärtus juba enne selle parandusse andmist üksnes selle materjali hind ning keti omadusi ja kulumist arvestades ei ole seda mõistlik parandada.
VÕS § 100, VÕS § 101
Kontaktandmed
Juriidiline aadress
Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Kullassepa tn 3, 10146
5